Ford Anglia 1961, Cortina GT motor/ instrument, lotusfälgar, sänkt och bucket seat. Ruskigt kvick bil, spöade det flesta vid rödljusen.
Opel Ralley Kadett 1900, lackades om så här, sänktes och putsades :)
Opel Ascona 19SR 1972, en bil med många skepnader. Se sidan "fördjupande".
Ford Cortina 1968, var bra och riktigt skön värme.
Opel Rekord 1900, rostfri, byggdes om, runda framljus, rörgrill, Taunus försänkta bakljus, försänkt antenn, igenlagd bakplåt. Röd Glowble.
Mitt, Jannes och Tomas sommarprojekt , tog oss genom Europa efter en intensiv mekar/rostlagningsvinter.
Opel Ascona 1900, 1977. Fick ny färg, nya fälgar och nytt avgas.
Sten hjälpte mig komma ihåg denna Opel Rekord 1964, fick den som 30-års present men ändrade till 20 år då man då tyckte 30 var gammalt :-)
Opel Ascona 19SR 1974, i klass std.A , kartläsare Jan Olsson.
Opel Ascona 2,0E 1980, var blå men blev grå. Blev väldigt snygg, bytte den mot en BMW 320i 1984.
BMW 320i som jag fick i inbyte på vår fina Opel Ascona B 2,0E
BMW 323, snygg färg men fick lite ränder ändå. BBS och Zenderpaket.
Opel Ralley Kadett Sprint 1970, gick i std A. Rolig bil! Köpt i Värmland.
Volvo 245 1977, gick t.o.r. Sundsvall sen var Tomas snäll och köpte den :)
BMW 325 1998, tjänstebil från BMW som blev MOMO projektbil.
Renault 12, födelsedagsbil på stor snöhög och blockerade infarten till gården.
VW Golf, skadad bil som blev projektbil med Trygg Hansa, PC-skolan och några lokala företag.
BMW 525 1989, köpte ny bil och blev sponsrad av MOMO med ratt, fälgar.
BMW 525, BBS Bugattifälgar.
Toyota HiAce var bra som kartingtransport i Cadettiklassen, sen blev den för liten.
BMW 523 i 1996, fabriksny bil, blev bara läckra Anterafälgar denna gång.
Volvo 855 AWD, lämnades tillbaka pga usel lackering.
Volvo 745 funkade bättre att dra den lilla släpvagnen vi hade då.
Volvo 855, lite nyare men ack så slö dragbil. Bort med den!
Volvo V70 Classic, Volvo fixade aldrig spikningarna i motorn så den såldes. Ingen mer Volvo nu!
BMW M3 GT 1995, unik bil, endast 350 tillverkade. En helt fantastisk bil, svår att beskriva.
Opel Kadett GSI 1986, 8v, den bil som fixades från skrot till Niklas första bil då han var 16år,
BMW 530 iM 2001, perfekt att dra vår större kartingvagn. Gick som tusan och billigt dessutom.
VW Golf III 1993, blev nästa projekt för oss.
BMW M3 1998, 321 hk gillades men inte SMG-lådan och den ljusa skinnklädseln.
BMW 328 1996, kom att bli tredje projektbilen för Niklas.
BMW 528 e28 1982, i min ägo bara nån vecka. För fin att busa till, för mycket för att göra originalfin.
BMW M3 AC Schnitzer, ---3201 cc , rak 6-cylindrig , 321hk vid 7600rpm .---SMG , Sequential M Gearbox , 6-växlad .
BMW 523iM 1999, en otroligt skön bil.
SAAB 9000i 1988, otroligt fin bil, en ägare I Ösd. Synd att behöva sälja den.
BMW 320i e30 1984, byggdes om vintern 2012 och vann Östersunds bästa gatbil samma år.
BMW 520i 2001, kördes mest av sonen.
BMW X3 2005, vinterbilen just då.
BMW 330 iM 2006, lågmilad bil, BMW Performance insug, H&R chassie, 19" M6 fälgar och eget avgas.
BMW 528 iX M-sport 2013
BMW 118 i Model M-sport Shadow 2018, Sunset Orange Metallic (C1X)
BMW Z3 Roadster 2,8 M (2000)
BMW 120iM (2019)
BMW 330 GT xDrive F34 2020
Så ung att färgkort inte var uppfunnet.
Opel Ascona 19SR som genomgick första ombyggnaden. Spoiler och 7" breda JP-fälgar
Honda mc blinkers under som jag lurade folk att det var landningsljus från Draken.
Total ombyggnad o lack.
Peoples choise på Bil & Mc mässan.
Hel gul motor och dubbla Webrar. Duktigt trimmad.
Reportage i Bilsport
Felr sidor i Bilsport
Wheels reportage
Colorod reportage
Nuvarande lackering. Ägs av kompisen Tomas.
Gjorde motiv på huven själv.
Niklas första bil var en sliten Opel Kadett GSI 8-v.
Bilen införskaffades 12 mars 2006
I Bispfors. Bygger ny front.
Lagat rost och spacklat. Ombyggd bakfångare.
Grundad inför lack. Bilskadecenter, Östersund.
Riktigt frän. Första provturen, Niklas övningskör.
Fångaren bak betydligt lägre än original.
Ombyggd front
Fälgar från Renault Megane 16"
Nästa projekt för Niklas. VW Golf III
Lånat kompressor av Fredrik på gatan o Niklas slipar.
Såklart skulle inte denna heller vara original.
Volvofångaren byggs ihop med originalfronten.
Innan lack valsar Niklas skärmkanterna så bredare hjul ryms.
Nytt avgassystem byggs.
Lackeringen påbörjad. Bilskadecenter igen.
Jens Asplund tar tag i lacken på övertid så att den blir avklarad. Vi lägger flammor här.
Bygger egen takvinge.
Handtillverkade sidoplattor också.
Fränt tycker jag!
Pappa Urban fixar med fångarna.
Baslåda byggs väldigt platsbyggd.
Belysning såklart.
Egentillverkad hatthylla med basport.
Avgaset ska på plast
Toppenkompisarna Tomas o Ronny hjälper till.
Blev som vanligt grovt avgas.
GTI-breddarna limmas på plats.
Väldigt fränt! Omklädda stolar med vår logo.
Ute i det fria.
Inbyggda extraljus i grillöppningen.
AEZ Tycoon 18". Jag älskade dom.
Vädrar hela bilen.
Gillade den.
Mer jobb än man tror.
Nu nästa objekt. BMW e36 328. Slipar om fälgarna med växel ilagd.
Dags för lack. AutoLack.
bmw2
bmw12
bmw11
bmw13